« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Konferencije Borba protiv dezinformacija medijskom pismenošću (Fighting disinformation with media literacy)
Na poziv Upravnog odjela za predškolski odgoj, školstvo i šport Grada Velika Gorice, a na inicijativu izv.prof.dr.sc. Igora Kanižaja, kao jedna od dviju hrvatskih predstavnica, uz prof. Kanižaja, profesorica Ivana Dubovečak, učiteljica savjetnica, predstavljala je Hrvatsku, Veliku Goricu i našu školu, OŠ Eugena Kvaternika na projektu Mind over Media in EU, u sklopu kojega je 13. studenoga 2018. u Briselu održana konferencije Borba protiv dezinformacija medijskom pismenošću (Fighting disinformation with media literacy). Osim hrvatskih predstavnika skupu su nazočili i predstavnici Finske, Poljske, Rumunjske, Bugarske i domaćina, Belgije.
U Hrvatskoj, projekt MOMEU vodi izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, a projekt je financiran od Europske komisije. Cilj projekta je razvijanje novoga kurikula medijske pismenosti i odvija se pod koordinacijom Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu.
Tijekom jednodnevne konferencije održane u prestižnom briselskom kulturnom centru Bozar, profesorica Dubovečak sudjelovala je na dvije od četiri predložene radionice (svima nije bilo moguće nazočiti). Izabrala je dvije na kojima se najviše govorilo o propagadi putem medija jer je kao urednica i jedna od autorica dječje radio Emisije Zvonjalica, znala da sa svojim dugogodišnjim medijskim iskustvom može dostojno sudjelovati u raspravama, ali i predstaviti ne samo svoj rad u medijima već i svoju domovinu, grad i školu u kojoj živi i radi.
Predstavila je Veliku Goricu kao Grad prijatelj djece, kao grad u kojem se u školama uspješno borimo protiv vršnjačkog nasilja, u kojem potičemo vjersku i rasnu toleranciju i poštujemo različlitost te promičemo svijest o potrebi spoznaje sebe kako bismo bolje razumjeli druge i drugačije. Predstavila je našu školu kao najstariju i prvu školu u turopoljskom kraju u kojoj radimo puno na području medijske kulture.
Vrlo dobro prihvaćenom i od svih sudionika izrazitom pohvaljenom prezentacijom Zvonjalice, kao iznimno rijetkog projekta i u europskim okvirima, prikazala je svoj pogled na to kako mediji mogu pozitivno širiti, promicati, propagirati pozitivne ideje, uvažavajući posebnosti i različitosti onih koji govore i onih koji slušaju. Ukazala je na pozitivne utjecaje radio medija, kao i na mogućnosti da ne samo izravni sudionici već i drugi, kao npr. studenti Učiteljskog fakulteta, čija smo vježbaonica postali početkom ove školske godine, koji u sklopu svoga obrazovanja redovito dolaze na snimanja Zvonjalice, steknu visoku razinu medijske pismenosti i na takav način bolje razlikuju informaciju od deziformacije i s potonjom se potom lakše bore i nose.
Skup se održavao na engleskom jeziku, bez prevođenja.
Bilo je izrazito korisno i zanimljivo. (Ivana Dubovečak)