Učenici 7. c održali radionicu "STEM mališanI" u Dječjem vrtiću Ciciban povodom Dječjeg tjedna, Svjetskog tjedna svemira i Europskog tjedna kodiranja
Današnja je srijeda u predškolskoj skupini Pužići Dječjeg vrtića Ciciban bila neobičan i zanimljiv dan. U goste su im došli učenici 7. c razreda Osnovne škole Eugena Kvaternika: Kiara, Anabela, Marta, Paula, Manuela, Dorijan, David, Roko, Lukas i Zvonimir. Njih desetero je, za dvadesetak članova Pužića, održalo dvije STEM (engl. Science, Technology, Engineering, Mathematics) radionice na kojima su Pužići naučili programirati robote Ozobote s pomoću markera u boji i doveli robotića do malog astronauta u svemirskoj avanturi. Druga je radionica bila posvećena umjetnoj inteligenciji. Predškolci su oživljavali svoje crteže, a sve smo njihove radove postavili na Padlet ploču, tako da i njihovi roditelji mogu vidjeti što su mališani radili.
Ova je suradnja nastala povodom Dječjeg tjedna koji se obilježava u listopadu, a kako se u isto vrijeme obilježavaju i Svjetski tjedan svemira i Europski tjedan kodiranja, sve smo povezali u jednu zanimljivu i korisnu radionicu.
Učenici 7. c razreda su se za ovu radionicu pripremali sa svojom učiteljicom Informatike, Daliom Kager, uz svesrdnu podršku ravnateljice OŠ Eugena Kvaternika, Monike Brleković i ravnateljice Dječjeg vrtića Ciciban, Tatjane Karlović Oslaković.
Odgajateljica Valentina Meštrović: Ova je grupa više „muška“ grupa i ima puno dječaka. Crtanje im nije primarna aktivnost, a oživljavanje crteža je neke prilično motiviralo da nacrtaju čovjeka, što im je dosta izazovno, zato jer su na kraju mogli vidjeti animaciju tog crteža.
Odgajateljica Ana Perović: Svidjelo se i nama odgajateljima i našoj djeci, pokazali ste nam da tehnologiju možemo djeci približiti na jedinstven i lagan način. Tehnologija je previše ušla u živote naše djece i zato im treba pokazati put kako da ju koriste na način koji će njima pomoći i naučiti ih nova znanja, a ne samo da je to gledanje filmova i slično.
Zvonimir Robić, 7.c OŠ Eugena Kvaternika: Meni se jako svidjelo raditi u vrtiću zato što su djeca pokazala interes za crtanje, bili su jako kreativni. Jedan dječak nije bio zainteresiran, ali onda je nacrtao Spužva Boba i vidio je kako skače, pa mu je bilo smiješno.
Marta Brabenec, 7.c OŠ Eugena Kvaternika: Meni se baš svidjelo raditi s djecom i vidjela sam da se djeci jako svidjela ova radionica.
Manuela Debijađi, 7.c OŠ Eugena Kvaternika: Meni se jako svidjelo jer vidim da su djeca jako kreativna, žele raditi i nešto naučiti.
Kiara Čavar, 7.c OŠ Eugena Kvaternika: Sve mi se svidjelo, sretna sam jer im je bilo jako fora to sve raditi. Definitivno bih to ponovila!
Anabela Jug, 7.c OŠ Eugena Kvaternika: Bilo mi je jako lijepo i zanimljivo zato jer su djeca bila dobra i suradljiva.
Dalia Kager, učiteljica Informatike: Ovakve aktivnosti zahtijevaju puno pripreme i kvalitetnu koordinaciju i organizaciju, no vrijedno je jer osmijesi i zadovoljstvo na licima mojih učenika i djece iz vrtića budu nagrada za uloženi trud. Radujem se što je ovo tek prva u nizu aktivnosti koju smo ostvarili ovom lijepom suradnjom jer su dobrobiti suradnje odgojno-obrazovnih ustanova na svim razinama, poput osnovne škole i ustanove za predškolski odgoj, višestruke. Osim što razvijamo empatiju, komunikaciju, suradnju, logičko razmišljanje, rješavanje problema i timski rad među djecom, stvaramo jače veze unutar lokalne zajednice te potičemo zajedništvo i mrežu podrške, a ovakvi projekti mogu potaknuti dugoročni interes predškolske djece za STEM područje, što pridonosi razvoju tehnološki orijentirane zajednice i svrsishodnoj uporabi tehnologije. Uvođenje inovativnih metoda podučavanja kroz STEM aktivnosti omogućuje odgajateljima da prošire svoje vještine i metode rada s djecom.