Timski projektni rad - Izrada VR/AR okruženja
Dragi učenici,
Vaš zadatak je kreirati AR/VR okruženje u kojem ćete prikazati jedan od ekosustava ili urbanih dijelova Zemlje pod utjecajem klimatskih promjena. Kroz ovaj projekt, vaš cilj je educirati druge učenike i lokalnu zajednicu o stvarnim posljedicama klimatskih promjena na odabrano područje.
Projektni zadatak sastoji se od sljedećih koraka:
- Istraživanje teme – Pronađite relevantne informacije o tome kako klimatske promjene utječu na vaš ekosustav ili urbani dio Zemlje. Fokusirajte se na glavne promjene u okolišu, biljnom i životinjskom svijetu te kako to utječe na ljude.
- Planiranje i dizajniranje okruženja – Izradite plan svog AR/VR okruženja. Razmislite kako ćete vizualno prikazati promjene kroz vaš model, uključujući zdravo stanje prije utjecaja klimatskih promjena te oštećeno stanje nakon njihovih posljedica.
- Izrada AR/VR okruženja u Cospaces Edu – Kreirajte svoje virtualno okruženje koristeći Cospaces Edu. Uključite interaktivne elemente koji će korisnicima omogućiti da sami istražuju i uče o klimatskim promjenama.
- Edukativni sadržaj – Pripremite ključne informacije koje ćete ugraditi u svoje AR/VR okruženje, poput kratkih tekstova, zvučnih poruka ili vizualnih informacija koje će objašnjavati promjene u okolišu i kako možemo djelovati da smanjimo njihov utjecaj.
- Prezentacija projekta – Na kraju ćete isprobati svoje uratke korištenjem VR setova i uporabom AR aplikacija na mobitelima, te izraditi prezentacijske plakate s kratkim opisom i QR kodom do svojih AR/VR okruženja te ih tako predstaviti drugim učenicima i lokalnoj zajednici, objašnjavajući koje su glavne promjene nastale zbog klimatskih promjena, kako se možemo prilagoditi i boriti protiv tih promjena.
Vaš projekt mora biti edukativan, kreativan i poticati druge na razmišljanje o važnosti borbe protiv klimatskih promjena. Sretno i uživajte u kreativnom procesu!
Pristup CoSpaces Edu okruženju:
8. CD Goričani (class code: 2UEZP)
Pristup CoSpaces Edu okruženju:
8. CD putnici (class code: P6TDN)
,Koraci provedbe projekta Izrada AR/VR aplikacija “Utjecaj klimatskih promjena na život na Zemlji: prikaz različitih ekosustava u AR/VR okruženju”
1. Korak – 2 školska sata: Istraživanje teme (21. – 25. listopada 2024.)
- Svaki tim započinje istraživanje svog odabranog ekosustava/urbanog dijela Zemlje.
- Pronađite važne informacije o tome kako klimatske promjene utječu na vaš ekosustav ili urbani dio Zemlje. Fokusirajte se na glavne promjene u okolišu, biljnom i životinjskom svijetu te kako to utječe na ljude.
- Smjernice i elemente za istraživanje pronađite na ovoj poveznici.
- Za pretragu informacija, osim web tražilice, možete koristiti i velike jezične modele poput ChatGPT-ja i Perplexity.ai. Ako koristite velike jezične modele, provjerite dobivene informacije na internetu i putem vjerodostojnih izvora (popis izvora i poveznice pronaći ćete u ovom dokumentu).
- Zabilježite prikupljene informacije na Padlet ploču:
Padlet ploča 8.cd Goričani Padlet ploča 8.cd putnici
2. Korak – 2 školska sata: Analiza i strukturiranje prikupljenih podataka (28. – 31. listopada 2024.)
- Pregledajte prikupljene informacije i organizirajte ih po ključnim temama (glavne promjene u okolišu, biljni i životinjski svijet, utjecaj na ljude).
- Izdvojite 3 do 5 ključnih činjenica koje ćete koristiti za dizajniranje AR/VR okruženja.
3. Korak – 2 školska sata: Planiranje i dizajniranje AR/VR okruženja (4. – 8. studenoga 2024.)
- Razvijte koncept svog AR/VR okruženja.
- Osmislite način kako prikazati ekosustav prije i nakon klimatskih promjena (vizualni prikaz i interaktivni elementi) – istražite informacije (slike) o izgledu ekosustava prije i nakon klimatskih promjena. Po potrebi, za dobivanje opisa možete koristiti velike jezične modele poput ChatGPT-ja i Perplexity.ai.
- Zabilježite koncept na papiru.
4. Korak – 2 školska sata: Izrada AR/VR okruženja u Cospaces Edu (19. – 22. studenoga 2024.)
- Na temelju koncepta kreirajte svoje okruženje u Cospaces Edu koristeći 3D modele, teksture, zvučne efekte i interaktivne elemente s kojima ćete prikazati ekosustav prije i nakon klimatskih promjena.
- Podijelite zadatke za rad na različitim elementima unutar tima.
- Koristite CoSpaces Edu tutorijal prilikom izrade.
5. Korak – 4 školska sata: Dodavanje edukativnih sadržaja u CoSpaces Edu virtualno okruženje, izrada kviza znanja (25. – studenoga – 6. prosinca 2024.)
- Pripremite kratke informativne tekstove ili zvučne poruke kroz interaktivne elemente koji će biti integrirani u AR/VR okruženje.
- Ovi elementi trebaju objasniti klimatske promjene i njihove posljedice na odabrani ekosustav/urbani dio.
- Prilikom izrade, podijelite zadatke unutar tima. Veće tekstne cjeline razlomite na manje dijelove – umetnite više interaktivnih elemenata u CoSpaces Edu okruženje.
- Integrirajte pripremljene edukativne sadržaje u svoje AR/VR projekte koristeći Cospaces Edu – npr. dodavanje objekta ili lika u CoSpaces Edu okruženje klikom na kojega će se pojaviti tekstni oblačić, dijaloški panel ili reproducirati zvučna poruka.
- Izradite kviz znanja temeljen na pruženim informacijama unutar CoSpaces Edu okruženja programirajući objekte s pomoću blokova naredbi (CoBlocks).
- Koristite CoSpaces Edu tutorijal prilikom izrade.
6. Korak – 4 školska sata: Izrada plakata, testiranje AR/VR okruženja i evaluacija rada (9. – 20. prosinca 2024.)
- Testirajte svoja AR/VR okruženja koristeći računala, VR setove i AR aplikacije na mobitelima.
- Provjerite funkcionalnost AR/VR modela i finalizirajte sve potrebne prilagodbe.
- Podijelite poveznicu do svog AR/VR okruženja na Padlet ploču uz kratki opis izvršenog zadatka. Potpišite članove tima (samo ime i razred).
- Samo jedan član tima prijavljuje se putem pozivnice u alat Canva koristeći prijavu s Microsoft računom i unosom svojih @skole.hr podataka (podatci za e-dnevnik).
- U Canvi izrađuje prezentacijski plakat s kratkim opisom projekta i QR kodom (preuzmite ga iz CoSpaces Edu prilikom dijeljenja projekta), a koji vodi do AR/VR okruženja vašeg ekosustava. Plakat izvezite u PDF formatu ili putem poveznice i postavite na ovu Padlet ploču.
- Predstavite svoj projekt prikazom izrađenog plakata i pokretanjem CoSpaces Edu projekta u web pregledniku ostatku razreda i učitelju.
- Učitelj evaluira projekte i daje povratne informacije prema elementima i kriterijima vrednovanja.
- Postavite svoje plakate u školskom hodniku kako biste educirali druge učenike i lokalnu zajednicu o posljedicama klimatskih promjena.
- Evaluirajte projektne aktivnosti (učenici) putem obrasca na OVOJ POVEZNICI.