RAZREDNA NASTAVA
Razredna nastava u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj organizira se za učenike od prvog do četvrtog razreda.
Organizacija nastave
Razredna nastava izvodi se tijekom pet radnih dana u tjednu. Nastavni sat traje 45 minuta.
Struktura nastave
Nastava se organizira po razredima i izvodi u razrednim odjelima. Za razliku od predmetne nastave, u razrednoj nastavi jedan učitelj vodi većinu predmeta za svoj razred. Broj razrednih odjela utvrđuje ured državne uprave ili Gradski ured.
Kurikulum i ishodi učenja
Nastava se temelji na Nacionalnom kurikulu koji određuje vrijednosti, načela, ciljeve i sadržaje za sve aktivnosti i programe. Za svaki predmet postoji poseban kurikul koji definira:
- Svrhu i ciljeve učenja i poučavanja predmeta
- Strukturu predmeta
- Odgojno-obrazovne ishode
- Pripadajuću razradu i opise razina usvojenosti ishoda
- Pristupe učenju, poučavanju i vrednovanju
Odgojno-obrazovni ishodi predstavljaju jasne iskaze o očekivanjima od učenika u pojedinoj godini učenja predmeta.
Metode i oblici poučavanja
U razrednoj nastavi koriste se suvremene metode i oblici poučavanja koji omogućuju aktivno uključivanje učenika. Neke od metoda uključuju:
Vrednovanje
Vrednovanje učeničkih postignuća provodi se kontinuirano tijekom nastave. Učenici se ocjenjuju iz svakog nastavnog predmeta i iz vladanja. Ocjene iz predmeta su brojčane, dok je ocjena iz vladanja opisna. Razredna nastava u osnovnoj školi ima za cilj pružiti učenicima temelje obrazovanja, razviti njihove osnovne kompetencije i pripremiti ih za predmetnu nastavu koja slijedi od petog razreda.