Produženi boravak
Produženi boravak je poseban oblik odgojno-obrazovnog rada koji se organizira za učenike izvan redovite nastave u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Ovaj program namijenjen je učenicima od prvog i drugog razreda i pruža im kvalitetan i aktivan boravak u školi, omogućujući skladan emocionalni, socijalni, kognitivni i psihološki razvoj.
Organizacija rada
Produženi boravak obično se organizira u dvije smjene:
1. Prijepodne: od 7:30 sati do početka nastave
2. Poslijepodne: od završetka nastave do 17:00 sati
Vrijeme u produženom boravku podijeljeno je na nekoliko ključnih aktivnosti:
– Pisanje domaće zadaće
– Vježbanje i učenje
– Slobodno vrijeme
– Organizirano vrijeme (radionice, igre, šetnje)
Ishodi učenja
Produženi boravak ima za cilj ostvariti sljedeće ishode učenja:
1. Razvoj radnih navika: Učenici stječu radne navike kroz redovito pisanje domaće zadaće i učenje.
2. Cjelovit razvoj: Provode se razne likovne, jezične, sportske i dramske radionice koje doprinose svestranom razvoju učenika.
3. Socijalizacija: Učenicima se pruža društvo i mjesto za zabavu, razonodu i učenje, što potiče njihovu socijalizaciju.
4. Razvoj vještina učenja: Program se fokusira na razvijanje kompetencije “učiti kako učiti”, što je posebno važno u prvom obrazovnom ciklusu koji se odnosi na razrednu nastavu.
5. Istraživanje i kreativnost: Učenici se potiču na istraživanje, stvaranje i razvijanje interesa u različitim područjima.
6. Razvoj higijenskih navika: Program uključuje aktivnosti koje potiču razvoj pravilnih higijenskih navika.
Kroz ove aktivnosti i ishode, produženi boravak nastoji pružiti učenicima sveobuhvatno obrazovno iskustvo koje nadopunjuje redovnu nastavu i podržava njihov cjelokupni razvoj.