Maturalno putovanje osmaša – Južna Dalmacija 2025.
Učenici osmih razreda OŠ Eugena Kvaternika od 23. do 26. rujna 2025. godine proveli su četiri nezaboravna dana na višednevnoj terenskoj nastavi u Južnoj Dalmaciji. Sudjelovalo je 68 učenika 8.a, 8.b, 8.c i 8.d razreda u pratnji svojih razrednika (Ivica Herceg, Nela Šipušić Gombarević, Dalia Kager i Vid Vučak) te učitelja Ane Fortune i Igora Pešića. Putovanje je vodila turistička pratiteljica Slađana Štulec.
Polazak je bio u ranim jutarnjim satima ispred škole, a uzbuđenje je raslo iz trenutka u trenutak. Prva postaja bila je dolina Neretve, gdje su učenici u tradicionalnim neretvanskim lađama sudjelovali u foto‑safariju. Na taj su način povezali nastavu geografije (rijeke i njihov utjecaj na život ljudi), biologije (biljni i životinjski svijet močvarnih staništa) i povijesti (tradicija života uz rijeku).
Drugoga dana posjetili su Dubrovnik, gdje su uz vodiče razgledali gradske znamenitosti. Iako zbog vremenskih neprilika nisu ostvarili vožnju žičarom na Srđ ni izlet brodom na Lokrum, obišli su Dubrovačke zidine i posjetili Ston, koji je poznat po svojim zidinama, drugima po duljini u svijetu, kao i solani. Ovdje su povezali znanja iz povijesti (Dubrovnik kao republika, obrambeni sustavi, značaj solane) i kemije (dobivanje soli isparavanjem mora). Šetnja zidinama bila je i pravi mali sat tjelesne i zdravstvene kulture, a uz pogled na grad imali su priliku razvijati i likovnu kulturu – promatrajući sklad boja i oblika mediteranskog grada.
Trećega dana posjetili su Nacionalni park Mljet, gdje su u pratnji vodiča istražili otočne ekosustave i benediktinski samostan na otočiću Sv. Marije. Terenska nastava ovdje je povezala biologiju (zaštićene vrste, važnost očuvanja prirode), fiziku (optika – promatranje svjetlosti i odraza na jezerima) i geografiju (nastanak jezera, otoka i krajolika).
Četvrtoga dana obišli su Korčulu, rodni grad Marka Pola, gdje su kroz razgled starogradske jezgre učili o povijesti i kulturnoj baštini. Na povratku su svratili u Šibensku Dubravu i posjetili Sokolarski centar, gdje su se upoznali sa životom ptica grabljivica. Ovdje su povezali znanja iz biologije koja obuhvaćaju prilagodbe životinja te kakav značaj imaju ptice grabljivice u prehrambenom lancu.
Tijekom cijelog putovanja učenici su imali priliku razvijati i hrvatski jezik kroz svakodnevnu komunikaciju. Pjesma i druženje podsjetili su na nastavu glazbene kulture, dok su zajedničke aktivnosti i suradnja jačale njihove socijalne vještine.
Povratak u Veliku Goricu bio je 26. rujna u kasnim večernjim satima. Iako su bili pomalo umorni, učenici su se kući vratili puni dojmova, obogaćeni novim znanjima i iskustvima, a ovo će im maturalno putovanje zasigurno svima ostati u sjećanju.