RAZREDNA NASTAVA

Razredna nastava u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj organizira se za učenike od prvog do četvrtog razreda. 

Organizacija nastave

Razredna nastava izvodi se tijekom pet radnih dana u tjednu. Nastavni sat traje 45 minuta.

Struktura nastave

Nastava se organizira po razredima i izvodi u razrednim odjelima. Za razliku od predmetne nastave, u razrednoj nastavi jedan učitelj vodi većinu predmeta za svoj razred. Broj razrednih odjela utvrđuje ured državne uprave ili Gradski ured.

Kurikulum i ishodi učenja

Nastava se temelji na Nacionalnom kurikulu koji određuje vrijednosti, načela, ciljeve i sadržaje za sve aktivnosti i programe. Za svaki predmet postoji poseban kurikul koji definira:

  • Svrhu i ciljeve učenja i poučavanja predmeta
  • Strukturu predmeta
  • Odgojno-obrazovne ishode
  • Pripadajuću razradu i opise razina usvojenosti ishoda
  • Pristupe učenju, poučavanju i vrednovanju

Odgojno-obrazovni ishodi predstavljaju jasne iskaze o očekivanjima od učenika u pojedinoj godini učenja predmeta.

Metode i oblici poučavanja

U razrednoj nastavi koriste se suvremene metode i oblici poučavanja koji omogućuju aktivno uključivanje učenika. Neke od metoda uključuju:

  • Dijalošku metodu
  • Istraživačku metodu
  • Učenje putem rješavanja problema
  • Simuliranje
  • Igru

Vrednovanje

Vrednovanje učeničkih postignuća provodi se kontinuirano tijekom nastave. Učenici se ocjenjuju iz svakog nastavnog predmeta i iz vladanja. Ocjene iz predmeta su brojčane, dok je ocjena iz vladanja opisna. Razredna nastava u osnovnoj školi ima za cilj pružiti učenicima temelje obrazovanja, razviti njihove osnovne kompetencije i pripremiti ih za predmetnu nastavu koja slijedi od petog razreda.

Skip to content