2017-01-21 23:00:04

Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja - Međunarodni projekt ​za poticanje čitanja i razvoja različitih vrsta pismenosti

Da bi učenicima približili ljepotu pisane riječi i poboljšali njihove čitalačke kompetencije,  knjižničari i učitelji provode razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata započet je 2013. godine, a cilj projekta je promocija čitanja i razvoj različitih vrsta pismenosti. Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim školskim knjižnicama pod nazivom Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.

U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora,  a u slovenskim  hrvatskih autora. Književna djela čitaju se naglas  i povezuju  s Nastavnim planom i programom. Sudjeluju cijeli razredi, interesne skupine i nastavno osoblje. Za završni susret, koji se u pravilu organizira potkraj nastavne godine, pripremi se kraći programom kojim se prikaže djelo koje se čitalo. Projekt pored čitanja i obrade književnog djela sadrži i istraživački rad u kojem učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera.  Voditelji povežu dvije škole (jednu hrvatsku i jednu slovensku) koje zatim kroz nastavnu godinu međusobno surađuju.  Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati te kada i gdje će organizirati završnicu projekta. Na završnom susretu  jedni drugima prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove. 

Naša škola provodi projekt s OŠ Rodica iz Domžala. Desetak učenika 4.b razreda čita knjigu slovenskog autora Josipa Vandota Kekec nad samotnim ponorom, dok slovenski učenici čitaju Sijača sreće Božidara Prosenjaka.


Osnovna škola Eugena Kvaternika Velika Gorica