« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja - Međunarodni projekt za poticanje čitanja i razvoja različitih vrsta pismenosti
Da bi učenicima približili ljepotu pisane riječi i poboljšali njihove čitalačke kompetencije, knjižničari i učitelji provode razne projekte za promociju i poticanje čitanja. Jedan od takvih projekata započet je 2013. godine, a cilj projekta je promocija čitanja i razvoj različitih vrsta pismenosti. Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim školskim knjižnicama pod nazivom Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja.
U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora, a u slovenskim hrvatskih autora. Književna djela čitaju se naglas i povezuju s Nastavnim planom i programom. Sudjeluju cijeli razredi, interesne skupine i nastavno osoblje. Za završni susret, koji se u pravilu organizira potkraj nastavne godine, pripremi se kraći programom kojim se prikaže djelo koje se čitalo. Projekt pored čitanja i obrade književnog djela sadrži i istraživački rad u kojem učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Voditelji povežu dvije škole (jednu hrvatsku i jednu slovensku) koje zatim kroz nastavnu godinu međusobno surađuju. Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati te kada i gdje će organizirati završnicu projekta. Na završnom susretu jedni drugima prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove.
Naša škola provodi projekt s OŠ Rodica iz Domžala. Desetak učenika 4.b razreda čita knjigu slovenskog autora Josipa Vandota Kekec nad samotnim ponorom, dok slovenski učenici čitaju Sijača sreće Božidara Prosenjaka.